Στα πλαίσια του ομίλου με τίτλο «Τα δικαιώματα του παιδιού πάνε θέατρο» στις 29.05.2023, ημέρα Δευτέρα παρουσιάστηκαν τα τέσσερα (4) θεατρικά που γράφτηκαν.
Οι μαθητές μας αφού γνώρισαν τα δικαιώματα των παιδιών, όπως ορίζονται και προστατεύονται στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί νόμο του Ελληνικού κράτους από το 1992 (Ν.2101/1992), χωρίστηκαν σε τέσσερις (4) ομάδες. Καθεμία ομάδα επέλεξε ένα δικαίωμα και έγραψε ένα θεατρικό.
Τα θεατρικά συμμετείχαν στο διαγωνισμό Acting for children’s rights!
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του ομίλου ήταν η Κα Λίντζιου Ιωάννα και η Κα Κάτσου – Χρονοπούλου Ευγενία.

1ο Θεατρικό: “Ρατσισμός σε Πρόσφυγα“
Τα ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες έχουν το δικαίωμα στέγης, σίτισης, μάθησης, περίθαλψης και προστασίας. Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν ευρύ φάσμα απειλών και έλλειψη ευκαιριών όσον αφορά την πρόσβαση στην εκπαίδευση, έρχονται αντιμέτωπα με διακρίσεις, περιθωριοποίηση και αποκλεισμό. Η πολιτεία οφείλει να βοηθάει τα παιδιά θύματα πολέμου να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή. Το παρόν θεατρικό με τίτλο «Ρατσισμός σε Πρόσφυγα» θίγει αυτό ακριβώς το δικαίωμα των παιδιών προσφύγων.
Το έγραψαν και παρουσίασαν οι μαθήτριες: Προμηδατοπούλου Μαρία, Νικητοπούλου Ευλαβία, Τσούνη Αναστασία και Μαγκαφά Αλεξάνδρα – Σταυρούλα.
«Η Ζία αντιμετωπίζει φαινόμενα Buling και απειλών στο σχολικό περιβάλλον. Σε αυτά εμπλέκεται και η συμμαθήτριά της η Άννα. Η Ξένια εκπαιδευτικός στο σχολείο των παιδιών ζητάει τη βοήθεια της ψυχολόγου για την επίλυση των διαφορών στο χώρο του σχολείου».
2ο Θεατρικό: “Γάμος σε μικρή ηλικία”
Η πολιτεία οφείλει να προστατεύει τα παιδιά από κάθε μορφής σεξουαλική εκμετάλλευση, βία, εξαναγκασμό σε πορνεία και πορνογραφία. Κανείς δεν επιτρέπεται στην απαγωγή και εμπορία παιδιών. Τα παιδιά προστατεύονται από το νόμο από κάθε μορφής εκμετάλλευση. Το 2ο θεατρικό με τίτλο: “Γάμος σε μικρή ηλικία” αναφέρεται στο φαινόμενο που συναντάται συχνά κυρίως σε χώρες υπανάπτυκτες, της εκμετάλλευσης μικρών κοριτσιών από πλούσιους επίδοξους γαμπρούς μεγάλης ηλικίας, με την αιτιολογία του γάμου. Οι γονείς προκειμένου να αποκομίσουν χρήματα για την επιβίωσή τους, συναινούν σε τέτοια φαινόμενα.
Συγγραφείς και ηθοποιοί ήταν: Καλλιόπη Θάλεια Καπόγλη, Φραντζέσκα Μπούζι και η Κλέρη Πρένι.


3ο Θεατρικό: “Παραμέληση ανηλίκου – Συνέπειες”
Κάθε παιδί προστατεύεται από το νόμο έναντι της οποιασδήποτε κακοποίησης σωματικής ή ψυχικής (παραμέληση). Η οικογένεια έχει την ευθύνη να του εξασφαλίζει και να προστατεύει τα δικαιώματά του. Οι μεγάλοι οφείλουν να παίρνουν αποφάσεις με γνώμονα το καλό των παιδιών. Το κράτος από την άλλη πρέπει να βοηθάει την οικογένεια ώστε να μπορέσει να μεγαλώσει το παιδί και να το προστατεύει. Το 3ο θεατρικό ασχολείται με την παραμέληση ανηλίκου και τις συνέπειες που μπορεί να έχει.
Το έγραψαν και το έπαιξαν οι μαθήτριες: Νικητοπούλου Νεκταρία – Μαγδαλινή, Τσίτουρα Βασιλική Γεωργία, Σαποβάλ Αφροδίτη και Κυριακοπούλου Φαίδρα.
4ο Θεατρικό: “Παιδική Εργασία”
Στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να προστατεύεται από την οικονομική εκμετάλλευση και από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας που ενέχει κινδύνους ή που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο την εκπαίδευσή του ή να βλάψει την υγεία του ή τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ή κοινωνική ανάπτυξή του. Η παιδική εργασία βέβαια δεν απαγορεύεται αλλά είναι εργασία υπό όρους. Η καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών είναι μια από τις μεγαλύτερες πληγές της σύγχρονης κοινωνίας μας. Εδώ βέβαια μας παρουσιάζεται μια lite εκδοχή παιδικής εργασίας και εκμετάλλευσης, αλλά το φαινόμενο σε πολλές χώρες είναι έντονο και χρειάζεται ελέγχους. Δυστυχώς στο 4ο αυτό θεατρικό δεν είχαμε ως ηθοποιό τη μία από τις δύο συγγραφείς του έργου την Αικατερίνη Κούβελα, αλλά μόνο την Ευσταθία Μπόγρη. Η Κατερίνα λόγω υποχρεώσεων δεν μπορούσε να παρευρίσκεται στις πρόβες και έδωσε τη θέση της στην μαθήτρια Έλενα Λαμάϊ. Την ομάδα πλαισίωσαν ακόμη οι μεταγραφόμενοι Δημήτριος Κεχαγιάς και Γεώργιος Κοζομπόλης.
